İbn Haldun Üniversitesi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi ve Marmara Üniversitesinin katkılarıyla Boğaziçi Üniversitesi Albert Long Hall Kültür Merkezi’nde “Türkiye Yüzyılı’nda Eğitim: Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli” temasıyla düzenlenen kongreye, eğitimciler ile üniversitelerden akademisyenler katıldı.
Kongrenin açılışında konuşan Ulusal Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, tüm dünyada odaklanılan bahislerden birinin, öğretim programları yani müfredat olduğunu söyledi.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne neden gereksinim duyulduğuna değinen Yelkenci, “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli özgün bir modeldir. Bilgi, kazanım temelli programlar uzun vakittir dünyada ve ülkemizde uygulanan programlardır. Burada aslında bilgi üzerinden bir öğretim programı yaptığınız vakit tüketime yönelik bir şey yapmış oluyorsunuz. İnsanlara marifetleri verdiğiniz vakit ki bu çok kolay bir problemdir. Maharet elde edildiği vakit o maharetle üretebilirsiniz temel sıkıntı budur. Bir öteki muhtaçlık noktası ise bilgi üzerinden her şeyi verme gayreti.” sözlerini kullandı.
Yelkenci, Türkiye’de kullanılan eğitim modelinin birçok noktada özgünleşerek farklılaştığını kaydederek, hukukta yeni çıkan bir yaklaşım olduğunu, bu yaklaşımın “unutulma hakkı” formunda hayata girdiğini aktardı.
Unutulma hakkının öğrenciler için çok kıymetli olduğunu düşündüğünü söz eden Yelkenci, “Burada bununla ilgili geçen yıl yaptığımız bir değişiklik büsbütün buna yönelikti. Öğrencilerin imgelerinin toplumsal medyada paylaşılabilmesi için velisinden, çocuğun yaşı küçük olsa bile rehber öğretmen nezaretinde, öğrenciden izin alınarak yapılabileceği düzenleme büsbütün unutulma hakkına yönelik bir çalışmadır.” diye konuştu.
MEB’İ TAKDİR ETMELİYİZ
İstanbul Ulusal Eğitim Müdürü Murat Mücahit Yentür, geleceğin jenerasyonunu inşa etmek için, Türkiye Maarif Modelinin alanda faal verimli uygulayıcıları olarak her üç ayda bir, İstanbul’daki dekanlarla toplantılar yapıldığını ve bu doğrultuda her cumartesi öğretmen atölyeleri gerçekleştirildiğini ifade etti.
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. İrfan Erdoğan ise eğitimciler tarafından kongreye gönderilen bildirilerin yüzde 90’ında, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli tabirinin geçtiğini belirterek, “Çoğunluğu öğretmen olan arkadaşlarımızın hemen çabucak hepsi bu tabiri kendi öz hür iradeleriyle kullanmışlar. Ulusal Eğitim Bakanlığını bu açıdan takdir etmemiz gerekir. Bir kongrede 60 bildirinin değerli bir kısmının başlığında ‘Maarif Modeli’, ‘Türkiye Yüzyılı’ tabiri geçiyorsa bu durum bu kavramların gücünü gösterir.” biçiminde konuştu.
Kongre ile Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde eğitim sisteminin güçlendirilmesi ve alanda uygulanabilir uygun örneklerin görünür kılınması amaçlanıyor. Çeşitli oturumların gerçekleştirileceği kongre yarın da devam edecek.