T24 Ankara
CHP Adana Milletvekili Müzeyyen Şevkin, yeni yapılan Çukurova Havalimanı işletmecilerine verilen yolcu garantisi nedeniyle Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın kapatılmasını eleştirdi. Şevkin, “87 yıldır hiçbir hava şartından etkilenmeyen Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın hava araçlarının geçişlerini engelleyen bir bölgede yer aldığını söylemek tam manasıyla topu taca atmaktır. Ayrıyeten Teknofest nedeniyle Adana’da her gün uçak şovlarının yapıldığı, uçakların vızır vızır uçtuğu bir havalimanından bahsedilirken biraz daha durmak ve düşünmek gerekir” dedi.
CHP Adana Milletvekii Müzeyyen Şevkin, TBMM Başkanlığı’na sunduğu soru önergesini yanıtlayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun, 87 yıldan bu yana tıpkı yerde hizmet veren ve rastgele bir kazanın yaşanmadığı Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın kapatılmasına münasebet olarak “mania kriterlerini” göstermesine reaksiyon verdi.
“Mania yalnızca ticari uçuşlara mı var”
Bakan Uraloğlu’nun konumu itibarıyla kent yerleşimi içine sıkışması ve mania kriterlerinin sağlanamaması nedeniyle genişletilme imkanı bulunmadığını öne sürdüğü Adana Şakirpaşa Havalimanı etrafının genişlemeye müsait olduğuna işaret eden Şevkin, “87 yıldır hiçbir hava şartından etkilenmeyen Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın hava araçlarının geçişlerini engelleyen bir bölgede yer aldığını (mania planı) söylemek tam manasıyla topu taca atmaktır. Ayrıyeten Teknofest nedeniyle Adana’da her gün uçak şovlarının yapıldığı, uçakların vızır vızır uçtuğu bir havalimanından bahsedilirken biraz daha durmak ve düşünmek gerekir” tabirlerini kullandı.
“Adanalılar unutmaz”
Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın ticari uçuşlar haricindeki devlet hava araçları, ambulans ve yangın söndürmede misyonlu hava araçları, insansız hava araçları, eğitim ve askeri hedefli hava araçları üzere havacılık faaliyetleri kapsamında hizmet vermeye devam edeceğini söz eden Bakan Uraloğlu’nun tam anlamıyla günah çıkardığını kaydeden Şevkin, “Tüm bunların yapılabildiği bir havalimanında mania planı yalnızca ticari uçuşlar için mi mahzur teşkil ediyor? Sayın Bakan tam anlamıyla ipe un seriyor. Adanalılar bunu unutmayacak ve affetmeyecek. Sandıkta hesabını ziyadesiyle soracak” dedi.
Türkiye’de en çok kâr eden birinci 15 havalimanıyla ilgili soruya Bakan Uraloğlu’nun internet sitesini adres gösterdiğini belirten Şevkin, “Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, iki yıl evvel Adana’da yaptığı açıklamada Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın geleceğinin Adanalıların isteği doğrultusunda şekilleneceğini belirtmiştir. Sizin bu bahisteki niyetleriniz nelerdir” sorusunu ise yanıtlamadığını belirtti.
Maniaların Önemi Manialar, uçuş güvenliğini kıymetli ölçüde tesir etmektedir. Maniaların oluşumunu önlemek ve havaalanı ve uçuş güvenliğini sağlamak hedefiyle oluşturulan mania planlarına uyulması, yaşanabilecek olumsuz olayları önlenmesi ve havalimanlarının kullanılmaz hale gelmesini önlemek açısından çok kıymetlidir. Havalimanı Etrafındaki Mania Kriterleri -Cihaz anteni merkez olmak koşuluyla 65 yarıçaplı alan üzerinde yükseklik sıfır olmak zorundadır. -Cihaz anteni merkez olmak kaidesiyle 65 ile 250 metre yarıçaplı alan içerisinde yüksekliği 7 metreyi aşmayan cisimlerin varlığına müsaade verilebilir. -Cihaz anten merkez olmak kaidesiyle 250 ile 400 metre yarıçaplı alan içerisinde yüksekliği 10 metreyi aşmayan ağaç kümelerine, yüksekliği 1,20 metreyi aşmayan çalılıklara, metal içerikli binalara ve 10Kv’ı aşmayan yarıçap hizasında yüksekliği 5 metreyi aşmayan güç yahut telefon nakil çizgilerine, yüksekliği 12 metreyi aşmayan tek ağaçlara müsaade verilebilir. -Cihaz anten merkez olmak koşuluyla 400 ile 600 metre yarıçaplı alan içerisinde yüksekliği anten kotuna nazaran 0,5 derece ve altında metal binalara, yüksekliği 0,1 derece ve altında ağır orman ve metal içerikli binalara, yüksekliği anten kotuna nazaran 1,5 derece ve altında radyale nazaran 10 derecenin altında yatay uzanıyorsa nakil çizgilerine müsaade verilebilir. Mania Planı Nedir? Havalimanlarında ve heliportlarda emniyetli hava aracı operasyonları gerçekleştirmek için havalimanları etrafında belirlenmiş bölgelerde, manialardan arındırılmış bir hava alanı belirleyerek, bu hava alanını korumak ve havalimanlarının ve heliportların oluşacak manialardan ötürü kullanılamaz hale gelmesini önlemek amacıyla Ulaştırma Bakanlığı tarafından hazırlanan ve onaylanan plandır. Hazırlanan mania planları uygulanmak üzere imar planı yapma yetkisine sahip ilgili tüm ve kuruluşlara iletilmektedir. Bu kurum ve kuruluşlar, mania planlarında belirtilen kriterlere uymak zorundadırlar. Belirlenen kriterlere uyulmaması durumunda uçuş, mal ve can emniyetini korumak gayesiyle ilgili makamlar tarafından gerekli süreçler yapılmaktadır. Manialar insan ögesi sonucu oluşabileceği üzere arazi özelliklerinden ötürü oluşan manialarda vardır. Mania planında belirlenen mania alnını aşan arazi modüllerinin mania limitlerini aşan kısımlarına da doğal mania denmektedir. |
‘Gecenin Kıyısı’nda taraf tutmanın anlamsızlığı üzerine bir hikâye |